My blog about my house, garden, flowers, what I think about, animals overall life in peace with nature.

And all my passions.


sobota, 22 listopada 2014

Staw i jego cztery pory roku


Listopad to taki przygnębiający miesiąc. Co prawda jego połowa była piękna i słoneczna, ale teraz jest szaro, buro i ponuro, a dzisiaj spadł u mnie śnieg. Aby trochę zmienić aurę, chciałam pokazać zdjęcia naszego naturalnego stawu, jego przemianę przez cztery pory roku. Dla mnie jest piękny o każdej porze. Lubię w ciszy przysiąść na molo i wsłuchiwać się w toczące wkoło życie.
 O budowie stawu  i przygodach z tym związanych pisałam kiedyś TUTAJ i TUTAJ

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























Staw jest blisko rzeki, ale nie pobieramy z niej wody tylko oddajemy. Woda pochodzi ze źródła bijącego w dnie. Na początku staw był tylko dziurą w ziemi, napełnioną wodą, bez roślinności. Przyroda jednak, nie dała na siebie długo czekać. Nie wiadomo skąd pojawiły się rośliny wodne i nadbrzeżne.Wysiały się olchy i wierzby. My zasadziliśmy tylko lilie wodne. Po wielu latach lilie bardzo się rozrosły, musimy je wyrywać. Rozdajemy znajomym, którzy mają oczka wodne.
BIAŁE
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























RÓŻOWE
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
 ŻÓŁTE
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

W stawie pływają różne ryby: szczupaki, jazie, słonecznice, leszcze, liny i mogłabym wyliczać i wyliczać. Kaczki zapewne naniosły ikrę tych wielu gatunków. Sami wpuściliśmy tylko złote orfy- czyli czerwone jazie.
W sezonie dokarmiamy ryby, zimą zapadają w letarg.
Ryby też są mądre! Wiedzą kiedy wchodzimy na molo, płyną z różnych kierunków, czują, że będzie jedzonko.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























Na zdjęciu powyżej widać różne gatunki podpływające do jedzenia. Ta wielka czerwona ryba, to złota orfa - Janek. Janek ( u mnie wszystkie zwierzęta mają imiona) żył 10 lat, jako jedyny z 30 wpuszczonych do wody złotych orf. Dla niego napowietrzaliśmy staw zimą. Niestety, wiosną tego roku już się nie pojawił. Szkoda, zawsze wyczekiwaliśmy na jego pojawienie się i cieszyliśmy się gdy podpływał.

Wiosna to czas porządków w całym ogrodzie. Na stawie mamy sporą wyspę, kiedyś urządzaliśmy na niej ogniska, ją też porządkujemy. Spalamy po zimie różne części roślin.  Teraz wyspa służy tylko kaczkom, ale mimo tego porządek musi być.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























Pojawiają się pierwsze pływające parki.  Nikt z nas nie pływa na wyspę i nie zakłóca spokoju kaczkom, więc .mogą zakładać tam gniazda i wysiadywać w spokoju jaja . W ubiegłym roku postawiliśmy im nawet psią budę, aby miały dach nad głową:)
.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

Po jakimś czasie, pojawia się kacza mama z przychówkiem.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne





















 



Dzikich roślin mam nad brzegiem wiele. Czyściec wełnisty,  kosaciec żółty , firletka i wiele innych - wysiały się same.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























Na łące przy stawie, wiosną , kwitną dzikie orchidee. Co roku mam ich coraz więcej, jest to storczyk zwany kukułką szerokolistną. Lubi mokre i zakwaszone środowisko.

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

























Lato, to pora kiedy nasze wnuki przyjeżdżają na wakacje i wtedy najwięcej czasu spędzamy nad stawem. Korzystamy z niego jak z basenu. Kąpiemy się, pływamy łódką, plażujemy, nawet posiłki tutaj jadamy.   Rozkosz!!!
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne


lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne












lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne


lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
Nawet ja skaczę:)

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne 
Lilie w pełni kwitnienia. Wieczorem zamykają swoje kielichy, idą spać.

Już jesień.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

Jesień to pora, kiedy przyroda zasypia przygotowując się do zimy. Staw też zmienia swoje oblicze. Nenufary przekwitły, ich liście zbrązowiały, staw posmutniał. Kaczki nadal pływają, nawet już nie są tak płochliwe jak wiosną. Przychodzą podjadać zboże i inne dobrodziejstwa, które im przygotowujemy:)

Zimową porą też jest pięknie. Skrzący śnieg, lód na stawie, można jeździć na łyżwach:) Staw napowietrzamy (obrót wody zamknięty) aby ryby miały więcej powietrza. Czasem widać ich mordki w tej przerębli.

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne

lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne
 
























A tu Ziucio z kolegą, ślizga się po lodzie.
lilie wodne, water lilias, staw,, mallard duck, lake, rośliny wodne 
Patrząc na zdjęcia zimowego stawu, zaczynam marzyć już o wiośnie!

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze pod moim ostatnim postem. Cieszę się, że tyle osób do mnie zagląda i czyta moje różne historie. Jest to niezmiernie miłe.
Witam też nowe obserwatorki i cieszę się, że dołączyłyście do mnie.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie,

Pawanna 

113 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia . O każdej porze roku uroczy staw:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. RAJ na ziemi :) każdą porą to urokliwe miejsce :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Волшебный пруд, сказочный, в любое время года!!! Большое спасибо за такую красоту Анна!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Aniu ! Twój staw przez cały rok wygląda pięknie. Ma swój urok o każdej porze roku i jak widać na Twoich cudownych zdjęciach żyje pełnią życia ! Bardzo chciałabym mieć taki staw albo chociaż oczko wodne ! Aniu, wspaniale że masz taką oazę blisko domu. Nie musisz wyjeżdżać na wakacje aby odpocząć, wychodzisz z domu i już jesteś na wakacjach.
    Cieszę się że zamieściłaś zdjęcia Ziucia i innych kaczuszek, one są tak fotogeniczne :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Elu, nie chce nam się nigdzie wyjeżdżać. Nawet wnuki jak do nas przyjadą na wakacje, to też chcą tylko tutaj być:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. o matko... ależ cudnie.... nic nie poradzę, że zazdroszczę..;-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie, bardzo pięknie :) Jakikolwiek zbiornik wodny nadaje niepowtarzalnego uroku działce, Ty masz całkiem duży staw, zagospodarowany i ładnie utrzymany, podziwiam i cóż .............zazdroszczę :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy zbiornik wodny to jak telewizor. Można się w niego wpatrywać i przyglądać się toczącemu w nim życiu. Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Ooo! Ale piękny i wielki :))) A ta mała kaczusia to po prostu poezja... rozpłynęłam się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaczuszki co roku pojawiają się nowe. Kacze mamy po jakimś czasie wyprowadzają maleństwa na rzekę. Cykl się zamyka. Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Aniu, cudowne miejsce na ziemi :) Twój RAJ :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to raj i nie do uwierzenia , że stworzony tylko przez dwie osoby, czyli mnie i mojego M. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. No powiem Ci Aniu-mieszkasz w raju:)))życie tak blisko natury to naprawdę szczęście:)))kocham lilie wodne,a scena z nimi w "Nocach i dniach"po prostu mega:)))Ziutek cudny:)))jest z Wami nadal?:))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, ja też często wspominam ten moment z filmu, gdy na nie patrzę:) Ziutek jest z nami nadal. Ale jakby zapadł w letarg. Nie chce mu się fruwać. Dużo je i pływa tylko po stawie. Mam nadzieję, że jeszcze będzie z nami długo. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Aniu, Twój staw jest przepiękny o każdej porze roku... Wiem jaka to przyjemność mieć w pobliżu domu taką ilość wody i wiele lilii wodnych... Jeszcze rok temu cieszyłam się dużym stawem. Niestety w pobliżu mojego domu przebiega autostrada A-4. Jej trasa na kilku kilometrach przebiega jak gdyby w wydrążonym tunelu, który powoduje obsuszenie gruntów.
    Staw został zasypany ziemią z budowy drogi.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przykre o czym piszesz. Zbiorniki wodne same w sobie są piękne i takie ciekawe w nich życie. Niestety nie zatrzymamy rozwoju. Koło mnie też wybudowali nową drogę szybkiego ruchu, trochę zakłóca spokój w naszym raju. Musimy się niestety przyzwyczaić. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Taki staw to prawdziwe cudo, wspaniała sprawa. Zazdroszczę tej pięknej okolicy i takiego zbiornika z wodą który przyciąga dużo zwierząt na pewno. Moim marzeniem jest taki staw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenia się spełniają, pamiętaj o tym. Moje się spełniło po wielu latach:)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  12. Ależ pięknie!!! Te lilie!!! I kaczucie takie urocze!! :) Cudnie tam masz. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. piękne foty :-)
    taki staw zadbany, piękny dużo w nim życia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda pięknie, ale dużo przy nim pracujemy! Pozdrawiam

      Usuń
  14. Twój staw wygląda pięknie o każdej porze roku i każda go odmienia.Ucieszył mnie widok kaczek, które pokochały Twój zbiornik wodny i zagościły tu na stałe.Piękna roślinność,kolorowe rybki i te kaczki kaczusie i Ziutek,to naprawdę przepiękne widoki .Fajnie że możemy razem z Tobą podpatrywać mieszkańców Twojego stawu.
    Pozdrawiam bardzo bardzo serdecznie Lucy

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu, ale jesteś szczęśliwą kobietą, że masz takie cudo w swoim ogródku. Staw jest przepiękny i widoki masz cudne, aj to tylko widzę beton przed oknem, czyli bloki, bloki, bloki i jeszcze raz bloki. Zdjęcia są cudowne, a te lilie jakie śliczności. Ach teraz to będę wzdychac i marzyć o takim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, że marzenia się spełniają. Im więcej się marzy tym szybciej się to stanie:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. o każdej porze roku pięknie :) zazdroszczę takiego miejsca :) i wnukom letnich kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Każda pora piękna i każda inna. A te małe kaczusie przeurocze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Aniu. Przecudowny ten Twój staw. Tylko pozazdrościć. Tyle roslin wkoło, tyle kolorów. pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześliczne widoki, rajskie miejsce na odpoczynek. Zdjęcia świetnie oddają urok tego miejsca i te cudne lilie wspaniałe są.Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, lilie są piękne, a u mnie jest ich tak dużo, jak w stawie Moneta:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Aniu, Twoj staw jest piekny o kazdej porze roku, widac ile serca wkladacie w otaczajaca was przyrode, a przyroda wam sie odplaca:) Ja to Ci mowie, ze ja kiedys do ciebie tez na wakacje przyjade, bo uwielbiam takie miejsca :) Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do nas serdecznie! Ach jaka bym była szczęśliwa! Bardzo bym chciała!

      Usuń
  21. Pięknie! Każda pora roku ma swój urok w Twoim ogrodzie :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, bardzo dziękuję za Twój komentarz. Cieszę się, że podoba Ci się mój ogród. Wiele pracy muszę wkładać aby wyglądał tak jak wygląda. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Przepieknie! Twoj staw podoba mi sie o kazdej porze roku:-) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. Miło mi Krysiu.
      Wszystko powstało z pracy własnych ręk, mojego M i moimi:) Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Piękny staw!
    Świetnie jest powrócić do letnich wspomnień w te ponure wieczory ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, masz rację. Dlatego postanowiłam napisać taki post, aby wszystkim było przyjemniej. Obecna aura nie zachwyca, niestety. Oby do wiosny! Pozdrawiam.

      Usuń
  25. A ja wiosnę , albo lato juz poproszę!!!:):):) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zazdroszczę:) Piękny jest a to kaczątko wyszło świetnie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. What a beauty! My dream is to have a pond! Water lilies are great! Thank you for the wonderful photos!

    OdpowiedzUsuń
  28. ale pięknie...latem,zimą,jesienią i wiosną zazdroszczę Ci tego stawu :)
    cudownej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  29. Aniu juz kiedyś Ci pisałam , że mieszkasz w cudownym miejscu . Och chętnie bym tam u Ciebie troszkę pobyła, zwłaszcz latem .Uwielbiam takie klimaty. Ale też maci sporo pracy z tym stawem. Utrzymac go należytej czystości i porządku nie jest łatwo.
    Dzieki za te przepiekne zdjęcia i w tak ponury dzień . Dziubek mi się rozesmiał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trochę podniosłam Cię na duchu. Pogoda teraz nie nastraja dodatnio. Więc tylko zdjęcia z lata pomagają się rozweselić. Całuski.

      Usuń
  30. Beautiful settings of the pond, the flowers, the kids diving in there and of coiurse the Mallard Ducks, well done Anna, really the best.

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu, masz raj w zasięgu ręki!!!! Tak tam pięknie o każdej porze roku...Zwierzęta te własne się kocha jak członków rodziny. Zżywamy się z nimi i one stają się częścią naszego życia.
    Zrobiłaś nam wspaniałą wycieczkę- dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz. Basiu, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  32. Piękny ten staw o każdej porze roku, zachwyca zielenią latem i bielą zimą. I mają gdzie kaczki mieszkać, super wygląda i jak widzę cieszy dużych i małych :)
    Pozdrawiam Ciebie serdecznie, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze są kaczki, a później my:) Mamy też szczura wodnego, który podjada jedzenie kaczkom:) Miłego tygodnia.

      Usuń
  33. Wspanialy staw i otoczenie pozdrawiam margaret06

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Małgosiu, że przypomniałaś Sobie o mnie:)))) Dziękuję za odwiedziny. Miłego tygodnia.

      Usuń
  34. Piękne miejsce do życia i odpoczynku, a staw z własnym źródełkiem - marzenie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Raj na ziemi:)Własny staw i możliwość na jego tle obserwowania otaczającej nas przyrody:) Wiadomo,woda to życie:)Cudnie,Aniu:)!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Aniu !!!coz mozna wiecej napisac AH !!!!!!pozdrawiam Gosia (konie Kadyny )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, miło mi , że zaglądasz do mnie. Kadyny przypominają mi młodość:) Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  37. Cudnie mieć taki własny "rezerwat" przyrody z dużym "oczkiem wodnym".
    Rzadko zazdroszczę, ale tego stawu tak...
    A tak w ogóle to stworzyliście fantastyczne miejsce na ziemi.....widać, że jesteście pasjonatami.
    Pełna podziwu pozdrawiam serdecznie. U mnie jeszcze śniegu nie ma i tak prawdę mówiąc nie spieszno nam do niego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własny i pięknie wyglądający rezerwat to i owszem do zazdroszczenia:) Ale pracy związanej z tym rezerwatem na pewno mi nie będziesz zazdrościła:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  38. Czy Ty wiesz Aniu że mieszkasz w raju? Oglądając te zdjęcia pomyślałam sobie, że uciekłam zbyt blisko. Zachwycający jest ten staw, przepiękna okolica i dzika ale jakże wspaniała natura. Ale wiem też, że to miejsce nie wyglądałoby tak wspaniale gdyby nie Wy - pracowici, odpowiedzialni i bardzo wrażliwi. Tą miłość do natury czyje się w każdym zakątku tego pięknego ogrodu. Mam nadzieję, że będę miała okazję zobaczyć to na własne oczy i oczywiście poznać Ciebie Aniu. Tymczasem - byle do wiosny!
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, jak wiesz zawsze będziesz mile widzianą i serdecznie zapraszam. Muszę Ci powiedzieć, że cywilizacja dotarła zbyt szybko do naszego miejsca. Zaczęłam to bardzo odczuwać. Buziaki kochana i serdeczności dla Ciebie przesyłam!

      Usuń
  39. Coś wspaniałego! Ale pięknie u Ciebie! Taki duży ogród ze stawem to moje marzenie! Ale bym szalał! Na pewno będę częstym gościem na Twoim blogu! Czeka mnie studiowanie postów z archiwum :) Pozdrowienia i serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szaleję, ale coraz mniej siły: na te szaleństwa:))
      Dziękuję Andrzeju, proszę rozgość się u mnie.

      Usuń
  40. Piękny staw, pięknie opisany :) Bardzo mi się podobały cztery pory roku stawu :) Mogę udostępnić Pani bloga na naszym profilu? Może zajrzy tutaj więcej osób, chociaż takie przyjemności chciałoby się zachować dla siebie...

    OdpowiedzUsuń
  41. Oj jak pięknie. Widać, że kochacie wszystkie zwierzątka, a Janka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak to już jest ze zwierzętami. Są z nami, a przyjdzie moment i już ich nie ma, a my ubolewamy.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  42. Piękny staw, ale też dużo pracy wymaga. Dziękuję za spostrzegawczość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pracy w ogrodzie mamy ogrom, ale lubimy ją:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  43. Super stawik! Wygląda rewelacyjnie! Miłe miejsce o każdej porze roku. No i te kaczuchy obok coś wspaniałego. Ja bym tam jeszcze posadził Cypryśniki błotne! Coś fantastycznego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Krzyśku. Cyprysiki były posadzone, jak wykopaliśmy staw , czyli 18 lat temu, rosły przez 5 lat. Nie wiem co im zaszkodziło, może mróz. Na wiosnę już nie pojawiły się igiełki. Postawiłam na rodzime gatunki i żywioł:) To co się samo wysieje to zostaje:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  44. Mięć taki wspaniały i pełen życia staw we własnym, równie wspaniałym ogrodzie to radość . Można nie jechać na wakacje . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie wiem czemu, ale mam straszny, fobiczny lęk przed kąpaniem się w ciemnej wodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staw jest z ciemną wodą ale przezroczystą. Równowaga biologiczna zachowana od dawna. Kolor wody zależy od podłoża, gdy piasek to jest jasna woda.
      Każdy z nas ma w sobie jakieś fobie, ja mam lęk wysokości:)

      Usuń
  46. Jak w raju- cudowne miejsce do podziwiania i odpoczywania:) Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Niezwykle nastrojowy zakątek :) Ja jednak ze względu na małe dzieci, bałabym się mieć na swojej posesji staw.
    Pozdrawiam cieplutko, Agnieszka
    http://kulkiniesiulki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo dziękuję za wizytę.Moje wnuki od urodzenia wychowywały się u mnie i przy tym stawie. Wiedziały, że same nie mogą tak daleko się oddalić:) Później nauczyły się pływać, ale chociaż teraz są duże, same nigdy tam nie chodzą. Tak zostało im to wpojone:) Pozdrawiam.

      Usuń
  48. Taki staw na własnej działce to marzenie. Ja mam małe oczko wodne, a również sprawia nam sporo radości...to żaba zakumka, to ptaki biorą kąpiel. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet najmniejsze oczko wodne sprawia wiele przyjemności, życie wokół niego tętni i jest piękne:) Pozdrawiam.

      Usuń
  49. Piękne jest Twoje miejsce na ziemi. Nam się cudnie ogląda, niektórzy pewnie w skrytości zazdroszczą, a część dobrze wie, jak wiele pracy kosztuje utrzymanie tak dużego areału. Jesteś niesamowicie otwartą na przyrodę i to się czuje, nie każdy potrafi tak zżyć się ze swoim dobytkiem, by nazwać po imieniu wszystkie swoje stworzenia. Kiedyś namiętnie oglądałam strony i blogi, z oczkami wodnymi ( dopóki sama nie założyłam bloga ), a zaczęło się od historii pt. Jestem dumny jak paw, bo zbudowałem staw " :) MI się też marzył, ale mam za małą działkę ...
    Pozdrawiam cieplutko i byle do wiosny :)
    Ps. Też nie lubię listopada.

    OdpowiedzUsuń
  50. Powracam kolejny raz i popadam w zadumę,niesamowite masz swoje miejsce na ziemi,gdzie lilie pięknie pływają po wodzie,ryby przypływają na zawołanie,a przyroda zachwyca o każdej porze roku,zazdroszczę takiej spokojnej enklawy:)))
    Serdeczności Pawanno :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu:) Zawsze miło będzie Cię gościć:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  51. Cudowne miejsce...cudowne lilie i rybki...jak w bajce
    Podziwiam!!!
    Wszystkiego dobrego życzę

    OdpowiedzUsuń
  52. Piękny, iście bajkowy staw:) A ileż tu cudnych roślin i zwierząt. Masz własny kawałek raju:))) Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  53. Zawsze marzyłam aby mieć coś takiego jak Twój staw :). Coś pięknego, widać jak cała przyroda tętni życiem.

    OdpowiedzUsuń

  54. Fajne miejsce o każdej porze roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  55. Ależ się rozmarzyłam, co za wspaniały staw. Raj dla dzieciaków i zwierzaków. Zimą jest też cudowny. Wróciły do mnie wspomnienia z dzieciństwa, u moich dziadków na stawie uczyłam się jazdy na łyżwach :) Pięknie nad Waszym stawem o każdej porze roku , bajka. Serdeczności ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  56. sama radość! :-)

    ale tej "dziczyzny" która się tam u ciebie zadomowiła zazdraszczam, jest co podglądać, ta mała kaczusia była urocza :-)

    OdpowiedzUsuń
  57. Wspaniały staw i cieszy cały rok:)

    OdpowiedzUsuń
  58. Excellent post. I was checking continuously this weblog annd
    I'minspired! Extremely uaeful information particularly the fiknal phase :) I
    maintain such info much. I used to be seeking
    this certain ijfo for a lng time. Thanks and good luck.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawienie śladu odwiedzin na moim blogu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Treść i zdjęcia umieszczone na blogu są moją własnością, jeżeli będzie inaczej to zaznaczę pochodzenie, a Ciebie proszę o uszanowanie mojej pracy, jeśli chcesz skopiować , to zapytaj mnie o pozwolenie. Dziękuję