My blog about my house, garden, flowers, what I think about, animals overall life in peace with nature.

And all my passions.


czwartek, 4 kwietnia 2019

Wiosna



W końcu do nas przyszła w pierwszych kwiatach i zapachach. Szukałam wiosny w swoim ogrodzie, chodząc tu i tam, przyglądając się drzewom i krzewom. Przyroda ruszyła się do życia, ptaki cudownie śpiewają, pączki na drzewach pęcznieją. Jest cudownie!

Pierwszą kwitnącą rośliną w moim ogrodzie jest oczar.

Oczary szykują się do kwitnięcia już w styczniu, a zakwitają na początku lutego, tak przynajmniej jest u mnie. Kwitną długo, a  później te niezwykłe kwiaty pozostają na krzaku długo, jak gdyby na nim zaschły. Cud natury!

Poniżej kwitnąca kalina wonna. Rozsiewa piękny zapach i przyciąga pszczółki. Tę pszczółkę zobaczyłam po raz pierwszy w tym roku, na początku marca. Jeszcze zbyt zimno, aby pszczoły wyszły w pełni na zewnątrz.                                                                                                                                                   

Jak w wielu ogrodach i u mnie kwitną krokusy, przebiśniegi, zawilce ogrodowe... 


Kwitną też bardzo intensywnie derenie jadalne. Rosną nad stawem i złocą się już z daleka. 20 lat temu posadziłam jeden krzak i długo czekałam na owoce. Dereń kwitł wspaniale, ale ich nie zawiązywał. Po kilku latach dosadziłam kolejne trzy. Od tej pory co roku mam masę owoców, z których robię nalewki.
 Dlaczego nie zawiązywał owoców? Otóż derenie są rozdzielnopłciowe, muszą być dwa osobniki, aby powstały owoce. Obecnie wyhodowano takie krzewy, które nie potrzebują już drugiej płci.


Nad samym stawem także tętni wiosenne życie. Ale jeszcze rośliny są w powijakach. Myślę, że niedługo będą kwitły kaczeńce i knieć błotna. Obecnie wychodzą z wody listki nenufarów i żółtego kosaćca błotnego. Mam w różnych miejscach skupiska tego kwiatka, sam nie wiadomo skąd przyszedł i sam rozsiewa się pięknie.

Moje pieski lubią spacer nad stawem, bo w nim zawsze coś się dzieje. A to przepłoszą kaczkę,

a to wyczują coś w szuwarach.

Reksio z Cykorkiem  na pewno wyczuły szczurka wodnego. Natomiast Luna, dama, tylko spogląda na chłopców z daleka i w zamyśleniu zastanawia się co też te psy wyczuły...

Muszę napisać, że znów mam trzy pieski. Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia odeszła od nas seniorka stada, piętnastoletnia sunia Bawarka.

Nad stawem kwitną wierzby, dla mnie ich kwitnienie jest początkiem prawdziwej wiosny.

Siedząc nad stawem wsłuchiwałam się w śpiew ptaków. Wśród tych cudnych treli usłyszałam dziwny skrzek, jakby ktoś się dziwnie śmiał. Nade mną, wysoko na olsze siedział dzięcioł zielony.
Zrobiłam zdjęcie. Chociaż mam długi obiektyw, to jednak nie aż tak silny, aby sfotografować go w dużym zbliżeniu.

Tego sporego dzięcioła widzimy często w naszym lesie, jak chodzi po trawie i wyjada sobie mrówki. To jego przysmak, a gdy natrafi na ich gniazdo to wyjada głównie larwy. Wtedy chyba jest najbardziej zachwycony:) Dzięcioły te, z powodu miejsca i sposobu zbierania pokarmu nazywane też dzięciołami ziemnymi, są pod ścisłą ochroną.
Poniżej zdjęcie w cyfrowym przybliżeniu, wykadrowane, stąd jego słabsza rozdzielczość.

Łąka nad stawem nabrała w słońcu ciepłej zieleni.

A patrząc w górę zobaczyłam klucz żurawi. 

To już prawdziwa wiosna! Piękna i radosna!

Przesyłam Wam wiosenne pozdrowienia i życzę miłych dni.
Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i za to, że jesteście.

38 komentarzy:

  1. Aniu u nas juz też jest i ją czuć nie tylko w powietrzu, ale i w kościach;)
    co roku zapominam, że czas i zima robi swoje i trzeba zaczynać powoli:D
    Piękne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
  2. Och Aniu jak lubię czytać te Twoje posty o Twoim ogrodzie . Pięknie u Ciebie wiosną.
    Pozdrawiam i dobrego dnia życzę

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała wiosna. Oczarował mnie Twój oczar :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie w Twoim ogrodzie, świetne zwiastuny wiosny prezentujesz! Z okien wysokiego bloku jednak inaczej odbiera się wiosnę. Pozdrawiam i ciągłej radości z ogrodu Ci Aniu życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu jak cudnie, piękny opis i cudne zdjęcia, czuję się jakbym była tam z Tobą :) Ja kocham wiosnę i zachwycam się każdą najmniejszą roślinka, kwiatkiem, pąkiem na drzewie. Ludzie pewnie na mnie dziwnie patrzą, bo ciągle chodzę z komórką w ręce i robię zdjęcia wszystkiemu :) Jak już u Was jest cudnie, pieski mają radochę (wcale się im nie dziwię) a co będzie jak to wszystko znów zakwitnie? )
    Powiem Ci kochana, że ja zawsze się zachwycałam tym Waszym rajem na ziemi, a od wizyty u Was to i mój mąż się w tym terenie zakochał i często do tego nawiązuje :) Buziaki dla Was ślemy gorące.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieciol śliczny... A spacerek cudny tak od rana przy filizance niedopitej kawy:-/ hihi. Piękna wiosna u Was:-) oczar i kalina piekne kwiaty to widać :-) uswiadomilas mnie z tym dereniem:-) mamy jeden, i zapewnie bysmy sie nie doczekali owocow gdyby nie Ty. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wiosnę odmalowałaś słowami i obrazami. :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne fotografie, widać, że wiosna jest Ci bardzo bliska. :) Tyle się dzieje w Twoim ogrodzie, pełnia miłości, czuć ją. :) Niech wszystko pięknie rozkwita, pozdrawiam wiosennie, miłego dnia. :****

    OdpowiedzUsuń
  9. Ech ta wiosna.....zachwyca wszystkim.....a mnie ostatnio szczególnie ptasimi koncertami.
    Codziennie, gdy jestem w Tuchowie, mam okazję słuchać jedynego w swoim rodzaju koncertu drozda śpiewaka....ileż wydaje dźwięków i tonów....

    Pięknie u Was Aniu...posyłam moc serdeczności ....

    OdpowiedzUsuń
  10. Przecudnie Aniu. Twój ogród zachwyca o każdej poirze. Zdjęcia zjawiskowe, choć wiem, że i tak oko odbiera jeszcze piękniej. Psina przesympatyczna. Widać, że lubi takie spacery z pańcią. Buziaczki Anulko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie da się ukryć, że to już prawdziwa wiosna :) Wspaniale jest móc przyglądać się z bliska jak budzi się nowe życie w ogrodzie.
    Żałuję, że nie mam oczaru bo to piękna roślina.
    U nas dziś prawie 20 stopni ale wciąż ostro wieje. Oby nie przywiało znów jakiegoś ochłodzenia.
    Pozdrawiam Cię Aniu bardzo ciepło :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna wiosna do Ciebie też dotarła. Nie mam ani oczaru, ani takiej kaliny, ale wszystko mi się w ogrodzie nie zmieści, choć z drugiej strony oczar mnie kusi. Polowanie z obiektywem na ptaki nie zawsze jest owocne, ale dzięcioła na Twoich zdjęciach, choć z daleka dobrze widać. U nas w ogrodzie pojawia się dzięcioł białoszyi (taką nazwę znalazłam w necie), ale zawsze ucieka przed aparatem. Pozdrowienia ślę dla Ciebie i Twoich psiaków:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudnie:)))My z moim M wędrujemy na wycieczki jeśli tylko nie pada deszcz:)i też cieszymy oczy wiosną:)jest taka piękna kolorowa:))U nas w zeszłym roku przyleciał dzięcioł na osiedle i dobijał się dziobem do czegoś na bloku.Czego ?nie wiem ,bo tam tylko styropian i tynk,ale wzbudził sensację i każdy przystawał i go obserwował:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamy już wiosnę taką prawdziwą, rodzi się nowe i nadzieja ,że będzie lepiej. Wiosnę lubię chyba najbardziej bo jest nadzieja ,że będzie coraz lepiej , cieplej. Ptaki zawsze trudno sfotografować bo zanim się wyciągnie aparat już ich nie ma ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałą wiosnę pokazałaś Aniu, poczułam się jakbym była z Tobą na spacerze.:) Przesyłam serdeczne uściski.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne oznaki wiosny. To prawda, z dnia na dzień robi się coraz bardziej ciepło i kolorowo. Aż chce się żyć. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Bogata Twoja wiosna i w roślinki i w zwierzątka :) Miły czas przed Tobą :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Te zachwycające zdjęcia przypomniały mi jaka wiosna jest piękna, kiedy rośliny budzą się do życia!

    OdpowiedzUsuń
  19. W moim mieście i na działce wiosna w pełnym rozkwicie. Wczoraj nie mogłam się nadziwić, że tak szybko krzewy okrywają się zielenią. Miasto wygląda pięknie, działka trochę mniej, bo jest tam dość zimno.
    W marcu i w kwietniu cieszy każdy kwiatek i pączek na drzewie.
    Chyba już czas wsadzić cebulki kwiatów, które kupiłam.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu, wiosna jest cudowna. A w Twoim ogrodzie jeszcze lepiej można podziwiać wszystkie jej uroki.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oczar i kalina wonna ciągle w sferze moich marzeń. Urocze okazy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniała wiosna zagościła u Ciebie. Oczar i dzieciął są śliczni. Pieski są zadowolone ze spaceru. U mnie w ogrodzie nie ma już śladu po krokusach i przebiśniegach, a do kwitnięcia szykują się tulipany.
    Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  23. Aniu, dziękuję za uroczy spacer po Twoim cudownym ogrodzie ! Zachwycam się kaliną wodną, nie znałam tej ślicznej roślinki !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu, kolejny raz wpadam do Ciebie i podziwiam piękne wiosenne akcenty i cudowne psiaki. Przepiękne zdjęcia od których nie mogę oderwać oczu.
    Miłego, słonecznego i ciepłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  25. WSPANIAŁY post :) przepiękne zdjęcia, pełne dobrej wiosennej pozytywnej energii... dziękuję, że podzieliłaś się tymi małymi radościami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak milo jest przeczytać taki pozytywny post z pięknymi zdjęciami wiosny.
    U mnie jest zdecydowanie chlodniej, ale jestem cierpliwa, na pewno będzie lepiej.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe zdjęcia! - piękne rośliny i wiosenne kolory - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Wiosna zachwyca, ale nie każdy potrafi zrobić takie zdjęcia ! Twoje zdjęcia są cudne, Aniu !!! Nawet dzięcioła uchwyciłaś... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudna jest wiosna zwłaszcza w Twoim obiektywie i przyjaznej okolicy .Oczar urzeka skromnością kwiatu i niepowtarzalnym własnym urokiem .Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow, jaka piękna jest ta wiosna w Twoim obiektywie aparatu. Tak przyjemnie się patrzy na te kolory i budzące się życie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu,piękny post napisałaś i tylko pozazdrościć Ci mieszkania w tak pięknym miejscu:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny ten oczar! I bardzo udane zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Droga Aniu!
    Życzę Ci zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych Wiary, Nadziei i Miłości.
    Serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół.
    Radosnego, wiosennego nastroju, duchowego odrodzenia, i wszystkiego najlepszego.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudowny spacer, Aniu. Dziękuję, że mogłam go odbyć w wyobraźni - dzięki Twoim wspaniałym zdjęciom i opisom.

    OdpowiedzUsuń
  35. W Twoim blogu świetne jest to, że wrzucasz tu nie tylko piękne zdjęcia ale i znakomite opisy. Miło się je czyta i ogląda te zdjęcia bo dzięki nim praktycznie można przenieść się do miejsca które opisujesz. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękna wiosna u Ciebie Aniu. Psiska masz wspaniałe ale Luna jest cudna-piękny profil uchwyciłaś. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiekny ogrod. Bardzo mi sie podobaja wszystkie zdjecia Twojego ogrodu, na zywo musi wygladac jeszcze piekniej! :) Ja ostatnio kupilam sporo roznego nawozu w sklepie agrecol.pl (producent nawozów). korzystalas moze kiedys z ich produktow? :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam zdjęcia kwiatów drzew i ptaków. Wszystkie są piękne pełne barw i słońca.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawienie śladu odwiedzin na moim blogu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Treść i zdjęcia umieszczone na blogu są moją własnością, jeżeli będzie inaczej to zaznaczę pochodzenie, a Ciebie proszę o uszanowanie mojej pracy, jeśli chcesz skopiować , to zapytaj mnie o pozwolenie. Dziękuję