My blog about my house, garden, flowers, what I think about, animals overall life in peace with nature.

And all my passions.


wtorek, 14 października 2014

Jesienne reminiscencje


Wspaniała, słoneczna pogoda rozpieszcza mnie od dwóch tygodni. Czuję jakby lato trwało nadal. Tylko te złocistopurpurowe kolory na drzewach, spadające jabłka, dojrzewające dynie... To jednak jesień!



 

      Wszystkie owoce i warzywa pochodzą z mojego ogrodu. Ekologiczne, bez chemicznych oprysków. Sama przygotowuję różne mikstury, pochodzące z tego co rośnie w ogrodzie. Chyba wszyscy znamy działanie pokrzywy, skrzypu...Jest dużo roślin dla nas zbawiennych. Tylko trzeba mieć czas i chęci, mnie tego nie brakuje:) 
Jabłka niepryskane tak właśnie, nieciekawie, wyglądają. Ale są pyszne, to kosztele, ulubione jabłka mojego męża. W tym roku bardzo obrodziły, zimą będę się dzieliła nimi z ptakami. W tej chwili też chętnych na te słodkie owoce nie brakuje:) Przylatują kosy, dzięcioły, wróble. Motyle też nie gardzą tym dobrodziejstwem! Zbieram też zioła i suszę na ganku. Najwięcej zebrałam melisy, będzie co pić zimową porą, a jaka będę spokojna!

Dziękuję Wam bardzo za liczne odwiedziny. Cieszę się, że do mnie zaglądacie, to znaczy, że u mnie nie jest nudno:)
Pozdrawiam wszystkich cieplutko,

Pawanna

100 komentarzy:

  1. Aniu, jak zwykle pieknie, chetnie teleportowalabym sie do Twojego ogrodu:))) Moja mama tez uzywa pokrzywe w ogrodzie , tutaj nie rosnie, a przynajmniej ja nie widzialam. Dobrze, ze mi o melisie przypomnialas, bo mialam troszke nerwowy tydzien i zaraz ide zaparzyc sobie herbatke:) Znowu uplotlas piekne wianuszki, cudownie u Ciebie :) Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej. brak pokrzyw w ogrodach to aż dziwne! U mnie jest jej dużo, nie wszystko zdołam wypielić:)

      Usuń
  2. Piękna jesień u Ciebie. Słoneczna i pracowita. U mnie też słonecznie i ciepło, oby jak najdłużej.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu pokrzywa działa super,chociaż śmierdzi taki kompost przy tym okropnie.No cóż mogę jeszcze powiedzieć ,cudnie w Twym magicznym miejscu,zapomina się o codziennych troskach.
    Buziole ogromniaste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj masz rację Danusiu, nos trzeba zatykać. Ale to dobrodziejstwo natury! Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Aniu, zjawiskowe zdjęcia jesiennych aranżacji :) oczu nie można od nich oderwać. Wianuszki cudne :) widać w nich Twoje zamiłowanie do piękna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale masz piękne dynie, szczególnie mi się spodobała ta na pierwszym zdjęciu, taka miętowa :) mogłabym do siebie przygarnąć :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ją zjem, to ze środka dyni wyjmę nasiona, mogę się z Tobą podzielić. Jeśli masz gdzie to wysadzisz :) Pozdrawiam.

      Usuń
  6. I taką jesień uwielbiam! Oby trwała jak najdłużej.
    Masz bardzo piękny, klimatyczny ogród :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przecudne zdjęcia i piękna jesień ..
    niestety dziś mgliście ale Twoje foty rozwiały tę szarość :)
    pozdrawiam gorąco :))
    aaa wianuszek piękny!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu:) Cieszę się, że rozwiałam Twoją szarość!

      Usuń
  8. O tak, jesień przyszła i nie ma co temu zaprzeczać. Przyszła z całą swoją kolorową urodą. Bardzo mnie cieszy, że promujesz ekologię w swoim ogrodzie, moi rodzice też korzystają z pokrzywy ale jako nawozu. Robią z niej gnojówkę do podlewania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też robię gnojowicę, bardzo dobrze działa jako nawóz. Pokrzywa to lekarstwo na wszystkie dolegliwości roślin i nasze:)

      Usuń
  9. Aniu zdjęcia są przepiękne, widać że macie taką prawdziwą polską złotą jesień, taką to ja uwielbiam. A u nas niestety jest brzydko, ponuro i pada więc tym bardziej miło popatrzeć na te zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pogoda jest cudowna, masz rację :) U mnie nawet kot nie chce wchodzić do domu przez cały ostatni tydzień - urządził sobie pokój w altanie w ogrodzie i tam spędza dnie i noce :)
    Takie ogrodowe dobrodziejstwa to majątek!
    Piękne dynie :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje psy też nie chcą do domu wejść, wolą na dworze. Ale jak pada deszcz to wypędzić ich z domu nie można:) Dziękuję Kasiu:)

      Usuń
  11. Aneczko, kosztele to nie tylko Twojego męża ulubione jabłka. Niestety próżno ich szukam na targu :( Wciąż nowe odmiany, bardziej plenne, bardziej jakieśtam, a ze starych dobrych jabłek nie można się cieszć. Dobrze, że masz te jabłuszka u siebie.
    Wianki są piękne, muszę się w końcu zmobilizować i odgapić od Ciebie jakiś wianeczek. No a ostróżki to mnie powaliły po prostu :)
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu, to nie ostróżki tylko tojad! Bardzo trująca roślina, ale piękna:)

      Usuń
    2. No to się nie popisałam. Ale dobrze, że nie ostróżka, bo to by była już niesprawiedliwa niesprawiedliwość ;)

      Usuń
  12. Pogoda u nas jest tylko deszczowa na całego.Piękne są te zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu Ty masz niespożyte siły i chęci - podziwiać :) Zdjęcia wspaniałe, tak swojsko u Ciebie i jesień pięknie wygląda :) U nas cały dzień pochmurno i pada, chwilami leje :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, to chyba taka pogoda i do mnie dojdzie:) Oby jak najpóźniej!

      Usuń
  14. Taka właśnie jesień jest najpiękniejsza - kolorowa i naturalna. Pięknie to pokazałaś Aniu.
    Ja najbardziej lubię szare renety. W tym roku u nas jednak jabłonki nie obrodziły. Ale sąsiad ma ogromny sad to poratuje.
    U nas dziś już pogoda się popsuła, ochłodziło się i pada od rana. Mam nadzieję, że stan przejściowy i słoneczko jeszcze wróci.
    Jak tam Twój sweterek?
    Przesyłam buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj sweterek się rodzi, ale z bólami:) Ciągle w ogrodzie siedzę:)

      Usuń
  15. Gdy oglądam takie "sielsko-wiejskie" zdjęcia to spokój spływa na moją duszę ... :) uwielbiam takie klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Ja też takie klimaty uwielbiam:)

      Usuń
  16. Piękne zdjęcia! Śliczny ogród! A dynie bardzo dorodne i najważniejsze, że bez konserwantów i sztucznych barwników ;) Sympatycznie u Ciebie! Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak może być u Ciebie Aniu nudno, skoro pokazujesz taką piękną i bogatą jesień :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna jesień u Ciebie. Przysiadłam i podziwiam Twoje kompozycje. Pozdrawiam serdecznie Zosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posiedź Sobie Zosiu,odpoczywaj i pooglądaj:) Może kawki?
      Pozdrawiam Cię cieplutko..

      Usuń
  19. Jak tu pięknie,wianki cudowne a w ogrodzie jesień rządzi.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie pokazałaś jesień :))) Tak nastrojowo się zrobiło :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe okazy dyń i kabaczków ! Ciekawa jestem co to za odmiana dyni w kolorze szarym...? Aniu, piękne wianki i dekoracje to już Twój znak firmowy, są cudne ! W takiej magicznej scenerii zima nie jest straszna :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, ta szaro niebieska dynia to odmiana Indomatrone' . Nasiona kupiłam w Anglii, z wysianych 6 szt. wzeszła tylko jedna i miała ten jeden owoc. Zielona, to wielka dynia włoska, też nasiona z UK. Teraz będę miała własne:) Jak zjem te dynie. Podobno szara ma niesamowity smak. Pozdrawiam.

      Usuń
  22. Aniu, pięknie podpatrzyłaś jesień, ja tez suszę dużo ziół, niektóre miałam w swoim ogrodzie :)
    Bardzo spodobał mi się dekoracyjny wianek z hortensjami. Może zrobię sobie taki, hortensje ślicznie mi się zasuszyły, pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ileż masz dobra wszelakiego, a klimat ... miło usiąść tak pod drzewem wśród szeleszczących pod stopami liści i wypić kubek ciepłego mleka lub kakao ... rozmarzyłam się, a ten kosz jabłek, przydałoby się trochę na ocet jabłkowy, bo też jestem z przyrodą na Ty i robię z jej darów co się da, od wczesnej wiosny, od miodu z mniszka poprzez różne cuda, w oparciu o książki/ poradniki Stefanii Korżawskiej i Marii Treben .
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, to my obie z przyrodą na Ty:) miło mi niezmiernie, że mamy podobne upodobania!
      Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  24. ale cudowna jesień u Ciebie

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne zbiory:) U mojego sąsiada 5 jabłonek się marnuje a miały w tym roku tyle owoców, że aż się gałęzie łamały. Niestety nic z jabłek nie robi i nikomu ich nie da choć ostatnio szpaki same sobie je wzięły. Świetny widok był z 200 szpaków na raz a jaki gwar:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też zaglądają i dziobią leżące na ziemi jabłka. Mniejsze jabłka zostawiam ptakom na zimę, inne zjadamy:)

      Usuń
    2. Ptakom też się coś należy za zbieranie wiosną robaków:)

      Usuń
  26. Witaj Twoja jesień jest piękna i taka "artystyczna". Z różnych rzeczy potrafisz wyczarować urocze ozdoby Umiesz patrzeć i widzieć coś pięknego w najdrobniejszym szczególiku natury. Ja nie mam takich talentów, a może brakuje mi czasu. Buziaki i serdeczności .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stasiu, umiesz zobaczyć naturę. Przecież pokazałaś nam uroczą, powiginaną jabłonkę:)

      Usuń
  27. Urocze zdjęcia. :) Ostatnio miałam w domu zupę z ogrodowej, naturalnej dyni. Dobra była. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dyni można robić różne przysmaki, nawet desery:) Ale u nas jakoś nie jest to propagowane. Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  28. Aniu ślicznie w tym Twoim ogrodzie . A do teg to piekne słoneczko i cieplutko. Od Twich zdjęć aż bije dobra energia. Roslinki się odwdzięczają za Twoją troskę. Jabłuszak niewątpliwie będa pyszniutkie. Lubię je ale tej odmiany nie znam. Wianuszki wyszły ślicznie , mnie szczególnie zauroczył ten zielony.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anusiu za miłe słowa. Nie znasz koszteli, bo to stara odmiana, rzadko spotykana. Jabłek nie ma w sprzedaży:) Chyba? Pozdrawiam .

      Usuń
  29. Dobrze widziałem?posiałaś buraka cukrowego ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak:) Brawo! Ty jeden zauważyłeś. Wiesz jaki fajny jest z niego placek, bardzo smakowity!

      Usuń
    2. U mnie cukrowe jedzą króliki w zimie:)

      Usuń
  30. Przypomniał mi się wierszyk z drugiej klasy szkoły podstawowej...przyszła jesień do gosposi
    do gosposi, czy gosposia o coś prosi, o cos prosi. Mam kapustę do kwaszenia,dobre grzyby do suszenia....:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały wierszyk, prawdziwie jesienny:) Grzyby ususzyłam, kapusty nie kwaszę:)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  31. Jesień na Twoich zdjęciach jest piękna i pełna nostalgii.

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja dalej zachwycam się twoim ogrodem i solidnie biorę się za mój .U mnie pada od wczoraj.A ten placek z buraka to można cosik więcej na ten temat wiedzieć bo ja mam 2 ha takowych.To może bym wypróbowałą.Pozdrówka ciepliste zasyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brydziu, dla Ciebie będzie specjalny post o buraku cukrowym. Tylko nieco później bo obecnie jestem 2 tys. km od domu:) Pozdrawiam.

      Usuń
  33. Pięknie w Twoim ogrodzie , wianuszki są cudowne :

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudowne zdjęcia! Wianki piękne i pomysłowe, aż chce się zabrać i też coś stworzyć.
    Niestety u mnie już od paru dni mokro i nieprzyjemnie, a teraz jest burza:( Na szczęście grzybki się pokazały, jutro wyruszam do lasu!
    Pozdrawiam cieplutko Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu:) Na grzybki to i ja chętnie bym poszła. Lubię je zbierać, gorzej z obieraniem:)

      Usuń
  35. i u mnie taka piękna jesień z dyniami i wycieczkami:)))pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Stworzyłaś fantastyczny klimat dla zdjęć. Dlatego są rewelacyjne.
    Twoja jesień jest po prostu cudna.
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ileż piękna i zwyczajnej radości u Ciebie Aniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, trzeba się cieszyć drobnostkami. Jak dynie czy kwiaty. Wszak życie to takie sprawy:) Pozdrawiam.

      Usuń
  38. Przecudne zdjęcia. Kolejny raz przychodzę aby nacieszyć oczy pięknem Twoich ozdób. Powiem szczerze, kocham jesień taką jaka panuje u Ciebie i w Twoim ogrodzie.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękny komentarz. Ja też kocham taką jesień. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  39. ZAPOMIALAM OTwoim blogu jak sobie dzis przypomialam to szybciutko odnalazlam i jestem tadam!!pozdrawiam GOSIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Gosiu:) Całuski serdeczne przesyłam na drugi koniec Polski!

      Usuń
    2. kochana ANIU ja 27-lat mieszkam w uk a mamy podobne wyksztalcenie oraz pasie konie ,nie dziwie sie masz tyle znajomych aha w KADYNACH JEZDZILAM NA KONIACH

      Usuń
    3. Sorki:))Pomyliłam Cię z inną Gosią, z Wrocławia:)
      Miło mi, że o mnie pamiętasz i te Kadyny przypomniały mi wszystko:) Pozdrawiam serdecznie! Mój syn mieszka 11 lat:) Ale to też szmat czasu! Buziaki Gosiu i zaglądaj jak najczęściej! :)))

      Usuń
  40. To już jesień,ale jaka piękna w Twoim ogrodzie:))))
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Lucy! Pozdrawiam serdecznie! Czy byłaś na zjeździe Zakręconych?

      Usuń
  41. Hejka :) Miłego weekendu życzę. Ot tak wpadłam posiedzieć w Twoich klimatach :)))

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiękna jesień u Ciebie:) Oby trwała jak najdłużej słoneczna i ciepła. Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam dynie,jesienią kupuję je,robię zupę dżemy,marynuję. Najpiekniejsze okazy staram się przechować przez całą zimę. Niestety nie mam ogrodu,Twój jest przepiękny.Zazdroszczę!

      Usuń
  43. So beautiful images of flowers and autumn.
    Good Tuesday to you.

    OdpowiedzUsuń
  44. Pięknie !!!! A moje dynie czekają aż się za nie wezmę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższa pora Edytko, chociaż dynie mogą leżeć i pół roku, tylko nie na grządce! Pozdrawiam.

      Usuń
  45. Aniu tak dawno mnie tu nie było a poczułam się jak w domu! Co za cieplutkie kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Martuniu:) Miło mi, że zajrzałaś w moje progi:)

      Usuń
  46. Nie da się ukryć ,że to już jesień , ale i ona ma swoje uroki i w Twoim ogrodzie widać to pięknie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  47. bleautiful work, beautiful blogg
    have a very nice day
    irene

    OdpowiedzUsuń
  48. No kochana, jeśli trafi do Ciebie ktoś kto nie lubi jesieni to na pewno zmieni zdanie, tak u Ciebie cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  49. Nie wygląd najważniejszy, ale walory smakowe i zdrowotne. Ja jestem zakręcona ekologicznie i popieram z całego serca:) Dziś bardzo sielsko u Ciebie, swojsko. Świetny klimat wyczarowałaś :)) Ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Jabłka może i nie wyglądają jak w reklamie ale za to ich smaku nic nie zastąpi :) zdjęcia Twojego ogrodu są przepiękne :) a tak uwiecznioną jesień ogląda się z przyjemnością :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Aniu piękna jest Twoja jesień. Pozdrowionka sle

    OdpowiedzUsuń
  52. What a beautiful garden you have made, it is superb.

    OdpowiedzUsuń
  53. pięknie, jesiennie :) przypomniałaś mi o zrobieniu wianka :)

    OdpowiedzUsuń
  54. PIękna jesień u Ciebie :) Cudowne zdjęcia ,wianek i dynia :)

    OdpowiedzUsuń
  55. jakie ozdoby można wykonać z warzyw i roślin, to się można przekonać na takim blogu. Bogactwo ogrodu jest bardzo wielkie, trzeba tylko poświęcić mu trochę czasu. Szkoda, że jesień pokryła się już deszczem i szarością...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawienie śladu odwiedzin na moim blogu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Treść i zdjęcia umieszczone na blogu są moją własnością, jeżeli będzie inaczej to zaznaczę pochodzenie, a Ciebie proszę o uszanowanie mojej pracy, jeśli chcesz skopiować , to zapytaj mnie o pozwolenie. Dziękuję