My blog about my house, garden, flowers, what I think about, animals overall life in peace with nature.

And all my passions.


czwartek, 4 maja 2017

Moje uroczysko...

Witam wszystkich serdecznie. Zapraszam Was na długi, wiosenny spacer do mojego ulubionego miejsca w lesie... UROCZYSKA.
Teren tam jest "dziki", leżą spróchniałe drzewa, które kiedyś złamała burza. Nieruszane od lat!
Co to jest uroczysko, można dowiedziec się tutaj.
Moje uroczysko powstało przy złamanej wierzbie, która po 20 latach prawie całkiem spróchniała. Teren wokoł niej jest tak piekny , że własnie to miejsce nazwałam UROCZYSKIEM.
Do mojego tajemniczego miejsca idziemy przez sad, który w tej chwili obsypany jest kwieciem.
Przechodzimy obok jednego z hoteli dla owadów. Ruch jego mieszkańców jest niesamowity. Szczególnie działają pszczoły murarki. Słychać wkoło jeden wielki bzyk!
Wyszło słońce i pszczółki zaczęły mocno pracować. Ta wiosna nie jest dla nich łaskawa, ciągle pada i jest zimno. Murarki latają tylko w ciepłe, słoneczne dni, a na dodatek ich żywot jest krótki... tylko do początku czerwca.
Idąc dalej po lewej stronie mijamy, w znikomej liczbie, kwitnące tulipany. Większość została zjedzona przez nornice.
Po prawej jest także kwiatowy gazon, niestety tu tulipanów w ogóle nie ma. Na nornice nie mam już sposobu, chyba całkowicie zaprzestanę hodowli tulipanów. Sadzenie w koszyczkach nic nie pomaga, wchodza do niego z góry i wyjadają cebulki.
W tej części jest 20-letni krzak róży, który latem obsypuje się pachnącymi różowymi kwiatuszkami. Na szczęście jest wytrzymałym krzewem, zima i choroby nie sa mu straszne.
Tak wygląda gazon z innego ujęcia, zarośnięty przez równie stary jałowiec łuskowaty Blue Carpet.
 Idziemy dalej w dół, w stronę stawu.
Po drodze dochodzimy do miejsca, gdzie stoi stolik z krzesełkiem.
Możemy przysiąść i odpocząć... Ja właśnie tak zrobiłam.
Po małym odpoczynku podążamy dalej... 
Po prawej stronie zaczyna się początek mojego uroczyska.
Rosną tutaj różne leśne kwiaty, które z roku na rok rozrastają się tworząc piękne skupiska.
Poniżej gajowiec żółty, niezapominajki, miodunka pstra, miodunka ćma:)
Pojedyńcze szafirki pojawiły się wśród dzikich roślin.
Są też skupiska pierwiosnka kwitnącego fioletowymi kwiatuszkami. Przywędrowały same, nie wiadomo skad. Nie mam tych pierwiosnków na rabatach. Może nasionka przyleciały z wiatrem?
Jest też fiołek leśny,
miodunka pstra
i miodunka ćma.
A to zdjęcie nieznanej mi miodunki:) Jest dużo podobnych do siebie gatunków.
W tej części lasu rosną też inne roślinki, jak kopytniki, niezapominajki leśne, zawilce, konwalie, paprocie, konwalijki dwulistne i wiele innych drobnych kwiatuszków. Sadziłam tylko konwalie i miodunkę pstrą. Inne rosliny pojawiły się same, chyba z grzybnią zbieranych przez nas grzybów. Tutaj wyrzucam odpadki po ich obieraniu:) 
To pierwsze wiosenne kwiaty, wraz ze zbliżającym się latem kwitną inne roślinki. Mimo, że niektóre z nich zaliczane są do chwastów, ja je hołubię, bo są piekne.
Tu prześliczne  drobniutkie kwiatuszki gwiazdnicy wielkokwiatowej.
 Tak wygląda jej skupisko.  Wyglada prześlicznie! Cieszę się, że ta roślina rozsiewa się w różne leśne miejsca.
Natura sama pięknie rzeźbi...
Do tego leśnego zakątka należą schody "donikąd". Ukryte są pod jasnotą plamistą. Roślina ta rozprzestrzenia się jak burza. W szybkim tempie porasta teren, dobrze go zadarniając. Lubię jasnotę, gdyż pomocna jest mi niezmiernie w naturalnym przykrywaniu cienistych zakątków.
Schodząc schodami widzimi łąkę pokryta żonkilami, które wiele lat temu tu posadziłam własną ręką:)
Poniżej, część uroczyska widziana od strony łąki.
I jak podobał się spacer do tego leśnego zakątka? Czy bardzo zmęczyliście się tą przechadzką?
 Na zakończenie zapraszam do odpoczynku  na tarasie przy domu.
Przygotowałam kawę i roladę z bitą śmietaną i truskawkami. Zapraszam.
 Proszę się pospieszyć, gdyż Lunka może się sama poczęstować tym ciastem:)
Nie, nie ma obawy, to dobrze wychowany piesek!
Dziękuje wszystkim za wspólny i długi spacer. Mam nadzieję, że podobało się moje leśne UROCZYSKO. 
Ono stale ulega zmianom! Zmieniam je ja, budując nastepne schody i zmienia je przyroda. 
Gdyby ktoś był ciekawy, jak to miejsce wyglądało przed dwudziestoma latami zapraszam TUTAJ.

Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło i życzę jak najwięcej słońca. Bardzo nam go tej wiosny brakuje!

113 komentarzy:

  1. Jakie piękne zdjęcia. Dziękuję za poczęstunek. Zaciekawił mnie dzbanek który jest na stole, piękny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosiu, to komplet kawowy i obiadowy. Kupiłam go w Anglii. Zauroczyły mnie jego wystrój w polne kwiaty:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Witaj Aniu! Wspaniałe miejsce! Piękne kwiatki i ten mech. Psiaki jeszcze fajniejsze. No i ta rolada... Mniam. Cudownie :-) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę soie, że wszystko Ci się podobało, a najważniejsze, że rolada Ci smakowała:) pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Aniu! Dziękuję Ci za ten Cudowny spacer, Miło było z tobą pospacerować po tak Cudownych miejscach, Ślicznie tam masz, Ja też uwielbiam Naturę i Kwiaty, Ciasto,bardzo apetyczne - pozdrawiam Cię Bardzo Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Krysiu, że pospacerowałysmy razem.
      Także serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  4. Piękne jest to Twoje miejsce na ziemi! Z przyjemnością pospacerowałam przed snem, teraz będę śniła o ogrodach;) Lubię takie dzikie miejsca. Zawsze marzyłam o wielkim ogrodzie, w którym byłby las, staw, szemrzące strumyki, tajemnicze zakątki, woliera z ptakami itp., itd.
    Trochę późno, ale nie ma opcji, rolady nie odpuszczę;)
    Kolorowych snów Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach Aniu, Ty także jesteś nocnym Markiem:) Ciekawa jestem czy sniłas o ogrodach... Cieszę się, że wspólny spacer był udany i podobał Ci się ogród. No i nie odpuściłaś rolady! Dzieki:) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pięknie jest u Ciebie. Dziękuję za spacer 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także dziękuję Kasiu za miłe odwiedziny i wspólny spacer. Przesyłam ciepłe pozdrowienia.

      Usuń
  6. Co za cudowne i malownicze miejsce. Tyle kwitnących kwiatów i innych pięknych roślin... Coś wspaniałego! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Patrycjo:) Pozdrawiam ciepło i zapraszam niebawem na następny spacer:)

      Usuń
  7. Aniu cudowne miejsce stworzyliście, ale tak sobie myślę, że macie co kosić;D
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Renatko koszenie trawy jest cięzką pracą. mamy dwa traktorki, bez nich nie byłoby tak to miejsce zadbane:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Twój ogród jest w stylu parkowym. Bardzo mi się podoba :) Ja narzekam na swoją zbyt wielką działkę a u Ciebie tyle pięknej przestrzeni. Muszę poprzyglądać się twoim ogrodowym pomysłom i zmienić to i owo u siebie :)
    Piękny teren :D Jestem jak zawsze zauroczona twoim ogrodem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko za miłe słowa. U Was jest inaczej ale równie pięknie. Masz prawdziwe gospodarstwo ze zwierzętami i ptakami. U mnie tylko pieski... Masz ślicznie i tak swojsko. Ja kocham takie miejsca jak Twoje:) Posyłam ciepłe pozdrowienia.

      Usuń
  9. Świetny spacer, zwiedziłam wiele bardzo ciekawych miejsc:) I dziękuję za poczęstunek:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały spacer i pyszny poczęstunek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To Twoje uroczysko jest cudownym miejscem,tyle kwiatów,mozna naprawdę odpoczywać,tylko ciepła i słońca nam wszystkim brakuje,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, brak słońca zniechęca do spacerów. Ale mnie się udało zrobić zdjęcia w słoneczny dzień. Mam nadzieje, że słoneczko niebawem dla nas zaświeci.

      Usuń
  12. Ależ urokliwe to uroczysko. Wszystko mi się podoba w twoim pięknym ogrodzie- lesie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za wspaniały spacer Anusiu. Uwielbiam takie dzikie zakątki. U mnie w ogrodzie nie ma takiego miejsca ale czasem idę do lasu żeby oczy nacieszyć. W Waszym ogrodzie jest ładna równowaga - przystrzyżone trawniki płynnie przechodzą w dzikie zakątki. Miejscami jest trochę tajemniczo i ma się ochotę zajrzeć głębiej. To taki tajemniczy ogród! Ogromne wrażenie robi żonkilowa łąka. Mam nadzieję, że weekend przyniesie dużo słoneczka. Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Ewuniu, kocham ten mój tajemniczy ogrod:) Twój, chociaż bez tajemniczych zakątków, jest także piekny inny ale przecudny! Wymagajacy ogromnej pracy.
      Serdecznie Cię p;ozdrawiam.

      Usuń
  14. Aniu dziękuję za przepiękną wycieczkę dziś i tą przed laty, po zakupie działki. Mieszkasz w cudnym tajemniczym miejscu , ale ono samo nie powstało, wymagało dużo Waszej pracy . Warto było bo miejsce jest niesamowite.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Aniu za te słowa:) najważniejsze w tym wszystkim jest to, że każde drzewko sami sadziliśmy, bez niczyjej pomocy. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  15. Uwielbiam takie miejsca...uroczyska leśne i takie ogrody. I przestrzeń...to jest cenne chyba najbardziej, przestrzeń, której nie mają właściciele malutkich działek. Tę przestrzeń mam w Tuchowie, gdzie głównie przebywam. A ogród w Czchowie, który w tym roku zapuszczony jest ogromnie....co mnie się nawet podoba, bo lubię dzikość natury ....ta uładzona, wypielęgnowana i wystudiowana po ogrodach mnie nie przyciąga.
    Wprawdzie nie powinnam, ale się częstuję tą pyszną roladą. Pozdrawiam Aniu ciepło i serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Przestrzeń jest ważna dla naszego samopoczucia. Ja juz nie mogłabym mieszkać w mieście wśród tłumu ludzi. Ty z kolei mieszkasz w tak cudnym miejscu, że tylko pozazdrościć. Tam sama okolica jest cudowna:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Aniu, piękny miałaś początek (przeczytałam wpis z 2013r.); też byłabym zauroczona takim uroczyskiem. Teraz jest jeszcze pięknej i bardziej tajemniczo... Mieszkać w takim zakątku to być częścią nie tylko natury, ale i nieba roztaczającego się nad nim ;) Serdeczności życzę i umykam w inny zakątek- do Zamku Bierzgłowskiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jadziu za odwiedziny i wspólny spacer. Ty będziesz także w pieknym miejscu i nie wiem czy nie piekniejszym:) Zdrowia życze i uściski posyłam.

      Usuń
  17. Piękne, urokliwe miejsce, aż się rozmarzyłam :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się rozmarzyłaś, to dobra oznaka szczęscia:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  18. Cudny spacer w uroczym zakątku i tak smakowicie się kończy ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło było Cie goscić w moim ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  19. Cudownie u Ciebie Aniu. Pracy wyobrażam sobie jak dużo ale ślicznie tam jest :) Fajne zdjęcia , świetnie się zwiedza :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za wizytę i zawsze serdecznie zapraszam:)

      Usuń
  20. Ależ piękne miejsce:)jeszcze mi powiedz,że nie ma kleszczy to stwierdzam,że jest to kawałek raju:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, rzeczywiście jest to raj. Nie ma kleszczy! Zapraszam do mnie serdecznie. Byłaś u Magnolii to i do mnie mozesz zajrzeć:0 Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  21. Nie zmęczyłam się ani trochę. Dziękuję za cudowny spacer. Uwielbiam takie odrobinę dzikie miejsca. Uroczysko wspaniałe. Mieszkam w bloku, ale wystarczy przejść przez ulicę i jestem w polu. Kiedyś był tu spory kawałek ziemi, obsadzony modrzewiami. Bardzo lubiłam tam chodzić i ładować akumulatory. Był też taki mały kawałek jakby z lekka dziki, takie mini uroczysko....ech. Modrzewie wyrosły bardzo, przyszła wichura, połamała część z nich, powywracała.........więc właściciel wykarczował cały teren........bardzo mi brakuje tego lasku. Nie marzę, żeby mieć takie miejsce, chyba już teraz za późno na to, pozostaje mi tylko podziwiać u Ciebie. Pozdrawiam bardzo gorąco:)........może wreszcie będzie gorąco....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda tego lasu modrzewiowego. Ja lubie powalone drzewa i troche leśnego nieporządku. Ale inni wolą czyste działki. Pozdrawiam Wandziu takze goraco bo myslę, że w końcu będzie to gorąco!:0

      Usuń
  22. Aniu, jestem zachwycona Twoim uroczyskiem !! Chciałabym mieć takie dzikie miejsce aby od czasu do czasu uciec przed światem !!
    Dziękuję że podałaś nazwę miodunki pstrej, mam taką samą roślinkę i nie pamiętałam jej nazwy !!
    Dziękuję za piękny spacer po Twoich przepięknych włościach !!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Elu i zapraszam na wspólne spacery:) Zawsze!
      Serdecznosci ślę.

      Usuń
  23. przepiękne to Twoje uroczysko, a pszczółki są najfajniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak pszczółki są najfajniejsze. Bidulki nie bardzo mogą latać bo ciagle pada deszcz...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  24. Aniu, pięknie, uroczo wręcz uwodzicielsko. Zapraszam na sernik, tym razem bez budyniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, jestem bardzo ciekawa nowego przepisu. Już ide do Ciebie:)

      Usuń
  25. Dziękuję Aniu za wspaniały spacer :) Fajnie moc spacerować po własnym "kawałku ziemi", a zwłaszcza jak jest w nim tyle ciekawego :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za wspolny spacer i miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie i słoneczka życzę.

      Usuń
  26. Aniu, z wielką przyjemnością odbyłam z Tobą spacer do uroczyska, chociaż tylko wirtualnie. Masz piękny kawałek rajskiego ogrodu tu na ziemi.
    Tulę mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. małgosiu, pamiętasz, że umowiłyśmy się na spacer nie tylko wirtualny? Czakam :)

      Usuń
  27. Dziękuję za spacerek :-) oj jak pięknie u Was, spokojnie i przytulnie. Kocham las i takie widoki które natura sama tworzy. A i czekałam na spektakl zonkili.napracowalas się Aniu. Pięknie. Widać że to jest Wasze miejsce tu na Ziemi. Buziaczki i czekam już na następny spacer. Pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Ciebie tez pieknie i spokojnie. Las masz dużo większy i duzo starszy od mojego:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  28. Wspaniała wycieczka do Uroczyska. Podziwiam Twoją znajomość nazw kwiatów, ja też znam ich bardzo dużo, ale tylko tych, które rosną na działce.
    Dziękuję za kawę i ciasto- wszystko bardzo smaczne.
    Z nornicami chyba nie wygrasz, może jedynie pomoże wsypywana trucizna.
    Życzę ciepłego weekendu ✿ه ° ·.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Znam nazwy roslin nie tylko polskie ale i łacińskie. Jest to moja pasja, a poza tym kończyłam studia przyrodnicze:) Co prawda bardzo dawno, ale nie zapomnialam tych nazw bo kocham przyrode:) Pozdrawam cieplutko.

      Usuń
  29. Blog jest naprawdę wspaniały, ten ostatni spacer niesamowity! Dziękuję Ci za to,co robisz!Zapraszam na swoją stronę, chociaż dopiero zaczynam, to wierzę, że uda mi się chociaż trochę zarazić ludzi moją pasją! https://www.facebook.com/dzialkamalgosi/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za mile słowa i chetnie bym Cię odwiedziła , bo mamy podobne pasje. Niestety nie jestem na FB i nie będe:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  30. Niesamowity spacer nam zafundowałaś. Ależ u Ciebie jest pięknie! Mogę sobie jednak wyobrazić, ile czasu i zaangażowania wymaga utrzymanie całości... Ale chyba warto, bo jest bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Wiele pracy wkładamy w pielęgnację ogrodu. Wydaje mi się, że jeszcze więcej miłości:)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  31. Wowww!!!Po prostu szczęka mi z zachwytu spadła:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Aniu,
    twoje Uroczysko jest cudowne.
    A nornice? to walka z wiatrakami. U mnie robią w koszyczkach dziury od dołu.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a ja myślałam, że tylko ja mam takie kłopoty z nornicami. To mnie pocieszyłaś:)!
      Dziękuję za wspólny spacer, pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  33. Ależ cudnie.... Aniu dziękuj Bogu, że mieszkam tak daleko od Ciebie bo inaczej siedziałabym tam u Ciebie w każdej wolnej chwili, masz tam u siebie skrawek nieba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z radością bym Cię u siebie gościła:) całuski Lideczko.

      Usuń
  34. Piękne jest Twoje uroczysko. To cudowna przestrzeń z naturalną przyrodą. Dobrze, że Lunka jest dobrze wychowana i zostawiła kawałek ciastka :). Wiem, że mam malutki ogródek w porównaniu do Twojego, ale mnie się nornice udało przegonić czosnkiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także obsadzam czosnkiem, ale jakoś wyjadają tylko cebulki tulipanów. Paskudy te nornice:)
      Dziekuję za odwiedziny i pozdrawiam cieplo.

      Usuń
  35. jak przepieknie :) Dziękuje, że się podzieliłaś tymi zdjęciami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepiękne opowiadasz... miejsce równie piękne i zachwycające <3 Przeniosłam się do Ciebie na kilka chwil... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mogłam Cię gościć i spędzić z Tobą kilka chwil:)Pozdrawiam.

      Usuń
  37. Urocze zaciszne miejsce... Tylko pozazdrościć. Mamy podobną historię... Mój niewielki ogród powstawał od 1995 roku,zdecydowanie mniejszy od Twojego. Oczko ratuje moje marzenia, które Tobie udało się w pełni zrealizować - wychowałam się nad rzeką... Z przyjemnością obejrzałam i przeczytałam... Nie martw się nornicami i tak cudnie. bo naturalnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Weroniko:) Miło było Cię gościć u mnie w ogrodzie. Nasze ogrody maja dużo lat...
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  38. Excellent gardens, and the dogs, fantastic.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wspaniały spacer, coś pięknego...........jestem pod wrażeniem pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  40. Miło Cię goscić Dusiu! Dziekuję za wspólny spacer po moich włościach. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne uroczysko.Dziękuje za spacer wśród tych pięknych roślin, które z wielkim znawstwem nazywasz.Podoba mi się ich różnorodność i swoboda z jaką rosną. Pięknie wkomponowałaś je w otoczenie. Chętnie też przysiadłam na tarasie i jeśli pozwolisz będę częstszym gościem. Ciasto wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za miłe odwiedziny. Pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  42. Aniu pięknie u ciebie. Magy

    OdpowiedzUsuń
  43. W takim miejscu trudno o zmęczenie. Każdy krok zrobiony to nowe odkrycia i nowe doznania. Pięknie kochana było z Tobą pospacerować do Twojego uroczyska. Szczerze, trochę zazdroszczę tak olbrzymiego ogrodu, przestrzeni, którą stworzyliście swoja pracą, ale przecież coś co robi się sercem, co jest pasją jest czystą przyjemnością mimo łupania w kościach prawda? Cudnie. Ciacho smakowite. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, miło mi Cię gościć. Cieszę się, że ciasto smakowało:) Pozsyłąm serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
  44. Śliczne miejsce. :) Dziękuję, za ten urokliwy spacer po uroczysku. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  45. Wreszcie wyczułam wiosnę.
    Pięknie tu u Ciebie
    Pozdrawiam
    zolza73.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Wspaniały odpoczynek mi dziś Aniu zaserwowałaś w Twoim uroczym świecie. Chyba mi trochę żal, że gniotę się w bloku w dużym mieście i tak mi daleko do takich miejsc ciężką pracą stworzonych i z wielkim sercem. Podziwiam Wasze, pewnie rodzinnie wypracowane Uroczysko. Pooglądałam zakamarki ogrodu, powąchałam kwiatków i pięknej soczystej trawy. Na koniec zachwyciłam się porcelaną i smacznym ciachem-mniam! Pełna podziwu dla Ciebie zmykam do obowiązków:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło było Cie goscić Alinko. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  47. Jestem oczarowana Twoim ogrodem!!! Coś pięknego!!!
    Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu miło, że pospacerowałaś ze mną po moich włościach:) Serdeczności posyłam!

      Usuń
  48. Cudowne miejsce. Jak to dobrze, ze kupiliście tę ziemię. Pięknie urządziliście i urządzacie nadal. Las, laka, rzeka, staw po prostu pięknie. Tez mi się tak marzy 😃
    Pozdrawiam. Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
  49. Wasz własny, cudowny kawałeczek raju:)

    OdpowiedzUsuń
  50. piękny spacer, a ostatni akcent smakowity
    u mnie pojawiła się w tym roku nowa roślina liście sercowate, kwiat biały jak płaski parasol składający się z drobnych kwiatków jak tasznika, rośnie w cieniu i nie wiem co to jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabym zobaczyć zdjęcie, trudno określić jaki to kwiat tylko z opisu. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny:)

      Usuń
  51. Piękne miejsce i przepiękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  52. Również uwielbiam takie uroczyska, dziękuje za tak wspaniały spacer i smakowity poczęstunek. Nawet piesek/pieski są zauroczone tym leśnym pięknem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Cie gościc w moich lesnych progach:) Dziekuję za wspólny spacer:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  53. A kiedy Ty zdążyłaś tą kawę przygotować i roladę ? Przecież spacerowałaś razem z nami ?
    Spacer cudowny !!! Ty to masz dopiero pięknie !!! I w dodatku masz własne uroczysko !!! Cudny ogród naturalistyczny . Podziwiam naprawdę . Uściski serdeczne :))

    OdpowiedzUsuń
  54. Wspaniały spacer odbyłam z Tobą.Cudownie jest u Ciebie,tak naturalustycznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Zaczarowane miejsce, bajka :) serdeczności ślę :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Ależ cudowne miejsce <3 Z ogromną przyjemnością spacerowałam po tak pięknym Uroczysku, aż żal stąd wychodzić <3 Rolada i kawa na zakończenie takiego pięknego spaceru, to świetny pomysł :D
    Pozdrawiam serdecznie, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Aniu dziękuję za ten spacer i to Twoje Uroczysko:)jest fantastyczne,tle miejsca do odpoczynku,kwitnące kwiaty rozweselają serce.
    Piszesz o nornicy co zjadają cebulki tulipanów,tak się zastanawiam,czy one przypadkiem nie lubią też prymulek? ostatnio coś mi je podgryza:D
    Pozdrawiam cieplutko życząc pięknych wiosennych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Od dawna miałem zamiar zrobić domek dla murarek. Zabrakło mi czasu do tej pory. Teraz nie wiem czy nie za późno. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  59. Ależ pięknie w każdym zakątku, tutaj tylko można cieszyć oczy i relaksować się cudną zielenią , zmęczenie ? jak można się zmęczyć w tak cudnym miejscu, takie miejsca wręcz przyciągają a ja kocham przebywać wśród pięknej przyrody :-) Dziękuję i pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  60. O jak pięknie, Aniu oglądając Twoje zdjęcia już odpoczęłam. Cudowne miejsca, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Raj na ziemi! Nacieszyłam oczy, poczułam zapachy, przeszłam gołą stopą i wcale się nie zmęczyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  62. Jestem zachwycony zarówno uroczyskiem jak i Twoim ogrodem! Jest naprawdę przecudowny i sam chciałbym kiedyś taki założyć. Duży ukłon w Twoją stronę, że operujesz nazwami gatunkowymi roślin!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawienie śladu odwiedzin na moim blogu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Treść i zdjęcia umieszczone na blogu są moją własnością, jeżeli będzie inaczej to zaznaczę pochodzenie, a Ciebie proszę o uszanowanie mojej pracy, jeśli chcesz skopiować , to zapytaj mnie o pozwolenie. Dziękuję