My blog about my house, garden, flowers, what I think about, animals overall life in peace with nature.

And all my passions.


wtorek, 20 lutego 2018

Lato pachniało lawendą

Witam serdecznie . Bardzo wszystkim dziękuję za piękne życzenia urodzinowe pozostawione pod poprzednim moim wpisem. Jak dobrze, że jesteście:)

Często przychodzą mi na myśl piękne, letnie chwile. Już bardzo tęsknię do kolorów i kwiatów:)
Chyba wszyscy kochamy zapach lawendy. To nieprzeciętna roślina, magiczna. Czaruje nas zapachem kwiatów i nietuzinkową urodą. Uwielbiają ją owady, które przysiadają na niej delektując się nektarem...
lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

A tu dziki maczek wśród lawendy.
lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

Mam lawendowy zakątek, w którym jest ustawiona huśtawka. Lubię sobie na niej odpocząć i rozkoszować widokiem brzęczących owadów przysiadających na kwiatach:)  Lawenda w zakątku posadzona jest na usypanym wale, ta roślina lubi mieć suche "nogi":) Często ścinam kwiaty, a one znów odrastają i kwitną. I zachwycają! 
lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikachPo ścięciu grupuję je w małe bukieciki, suszę i mam je dla siebie lub jako dodatek do prezentów. Latem robiłam lawendowe prezenty, o których pisałam w tym poście TUTAJ.
Z lawendowych, otartych kwiatów można parzyć herbatkę, piec w ciasteczkach i wykorzystywać je we wszystkim, co tylko sobie wymyślimy:)
lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

Zrobiłam też lawendowe świeczki w słoiczkach. Roztapiałam pozostałe resztki świeczek i zatapiałam w nich susz z lawendy. U mnie nic nie może się zmarnować! Słoiczki były o ciekawych kształtach, po różnych, smacznych rzeczach:) Na nakrętkach powstał lawendowy decoupage i ozdobiłam je bawełnianą koronką. To to także fajny pomysł na prezent:)
lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

lavender, lavender and bee, lavender and butterfly, lavender candles, lawenda, owady na lawendzie, lawendowe świeczki, decoupage na słoikach

Moje świeczki zgłaszam do zabawy u Reni "Hand Made świętuje"
i Justynki "J love decoupage".


Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę miłego tygodnia!

82 komentarze:

  1. Też uwielbia, lawendę i jej zapach. Mam małe lawendowe poletko w ogródku. Pomysł z wykonaniem lawendowych świeczek jest świetny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto siać i sadzić kwiaty, które zwabiają owady. Na mojej działce najchętniej przylatują, aby przysiąść na latri i pożywić się nektarem.
    Niestety, działka jest zbyt mokra i lawenda nie chce wzejść.
    Lawendą można także wypełniać saszetki i wkładać między pościel na półkach, wtedy będzie pięknie pachnieć.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam lawenda lubi suche "stopy" Warto ją posadzić w podwyższonej grządce lub , jak u mnie, uformować wał. Wtedy woda nie stoi w korzeniach.
      Z lawendy robię saszetki, mydełka, bomby do kąpieli etc.:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Wiem, co mam zrobić, aby lawenda chciała rosnąć, bo tak zrobiła sąsiadka i kiedyś dostałam od niej pęk lawendy.
      ten nasz wał musiałby mieć chyba metr, bo nawet w najbardziej upalne dni ziemia wygląda tak, jakby dopiero została podlana.
      Pamiętam, jak pokazywałaś nam swoje lawendowe mydełka.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. Aniu, tak pięknie opowiedziałaś o swoim lawendowym zakątku że niemal poczułam zapach lawendy !! Pomysł na lewendowe świeczki naprawdę genialny!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu! Ja również uwielbiam lawendę i jej zapach, Pomysł na świeczniki Wspaniały, Twój ogród jest uroczy - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również jestem lawendową panienką tym bardziej, ze ziemię mam piaszczystą i suchą więc lawenda rośnie jak szalona:-) Moje ubiegłoroczne zbiory w formie bukiecików ciągle zalegają schowane w wielkim pudle i czekają na przetworzenie, ale uwielbiam dodawać je do muffinek, szczególnie jagodowych, tylko że raczej nie ma szans żebym je przejadła więc ciągle mi bajecznie pachnie kiedy otwieram szafę, w której stoi pudło. Piękne świeczniki, może jak w końcu uskubię czasu i chęci, to też sobie sprawie lawendowe światełka. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, kocham oglądać twoje zdjęcia. A do tego jeszcze zawsze zrobisz coś naturalnego, pięknego i pachnącego jak te świeczuszki. Wyglądają tak ładnie... Buziam )

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też bardzo lubię lawendę. Mam w ogródku, ale chyba muszę zmienić odmianę, bo nie jest tak intensywnie fioletowa i pachnąca. Pomysł na świeczki super. Jak robisz kule musujące? Gdzie kupiłaś foremki?

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, az do mnie dotarl cudny zapach Twojej lawendy. Piekne zdjecia zrobilas, jeszcze troszke to bedziesz rozkoszowac sie zapachem lawendy na zywo. Czas tak szybko leci...zdecydowanie za szybko jak dla mnie:) Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu lawendę kocham (miłością nieodwzajemnianą)za wygląd i zapach, mam gliniastą ziemie i nie jest jej dobrze w moim ogrodzie. W tym roku przesadzę ją do doniczki i zobaczymy:)
    Takie świeczki są bardzo przydatne i poprawiają humor
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje że pamiętałaś o mojej zabawie

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też zapachniało! Miło pooglądać takie zdjęcia zimą:) Słoiczki - lampioniki urocze i pewnie nieziemsko pachnące:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu, Twoje upominki są cudowne, sama tego doświadczyłam- dziękuję.A lawendę uwielbiam i będę musiała dokupić krzaczków, bo niestety dużo mi ubiegłej zimy wymarzło!

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie tez sporo tej pachnącej roślinki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od razu przyznam, że miłośnikiem lawendy nie jestem, bo mi nie odpowiada jej zapach. Ale doceniam jej walory w ogrodzie.
    Fajny pomysł na świeczkę, mydełka też kiedyś podobnie robione widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu cudowne te zdjęcia z lawendą i motylkami. A pomysł na świeczki rewelacyjny. Ciekawa jestem czy ta lawenda pachnie jak się palą świeczki ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam lawendę, ale nie mam jej jeszcze tyle, by robić różne cudeńka. Świetne świeczki! Już czuję ich zapach.
    Miłego dnia Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lawenda u mnie od początku. Dokupuję, dosiewa się i zawsze jest. Zapach zniewala, lawendowe życie wre, można wąchać i patrzeć w nieskończoność.
    Pozdrawiam w pierwszy, lodowaty niestety, dzień przedwiośnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu przewaga zachodu Polski nad wschodem. U mnie lawenda sama się nie dosiewa, ale robię sama sadzonki.
      Pozdrawiam Gaju.

      Usuń
  17. Spóźnione, ale szczere życzenia Ci przesyłam. Życzę Ci, co najpiękniejsze w życiu. Szczerej, czystej miłości, zdrówka, poczucia spełnienia, tej wewnętrznej radości. Bądź prawdziwie szczęśliwa, Ty, jak i Twoi ukochani bliscy. <3

    Zdjęcia są przepiękne. Kocham fiolet. :) Bardzo lubię lawendę. Huśtawka w ogrodzie, do tego w zakątku lawendowym to prawdziwa bajka. :)

    Serdeczności przesyłam. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że huśtawka w lawendowym kąciku to bajeczna sprawa:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Wspaniały pomysł na odrobinę lata zatopioną w świeczce :-)
    Też uwielbiam lawendę, mam sporo ususzonej i dodaję do wypełnienia zawieszek, a ciasteczka maślane z lawendą są przepyszne.
    Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także robię saszetki do szaf. Piękny zapach:) Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Bardzo lubię lawende. Zawsze mam w domu.Muszesie skusić na ciastka z lawendą. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach jak zapachnialo lawenda:-) piękny pomysł na świeczniki :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. kocham lawendę i z uporem maniaka sadzę ją co roku na balkonie mając nadzieję,ze przezimuje:)))może w tym roku się uda:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko musisz okręcać doniczkę folią bąbelkową, bo głównie trzeba ochronić korzenie. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  22. Aneczko, z całego serca dziękuję jeszcze raz za ten cudny lawendowy komplet.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ Małgosiu, to była dla mnie przyjemność:) Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  23. Aniu, lawenda na mnie działa uspokajająco, odprężająco i też mam swój lawendowy kącik, przed tarasem :)
    Pomysłów masz pełna główkę :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, mnie zapach lawendy też odpręża. Uwielbiam plewić w tym kąciku, bo jestem odurzona i zadowolona:)
      Ciepło pozdrawiam.

      Usuń
  24. Co za fantastyczne fotki... :) jak miło w taki lutowy chłodny dzień zobaczyć kawałek lata...
    Pomysł na lawendowe świeczki bardzo mi się podoba :) Wspaniałe pomysły na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dostałam od Ciebie Anusiu taki lawendowy prezent, ten zapach to czysta przyjemność :) U nas lawenda też pięknie rośnie bo ziemia jest mocno przepuszczalna. Ja też tęsknię już za wiosną i za latem. Bardzo brakuje mi słoneczka i kwiatów a przede wszystkim ciepła. Może to już niedługo?
    Ściskam Cię bardzo mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Ewuniu, u Ciebie wszystkie rośliny są piękne! Masz czarowny ogród! Posyłam serdeczności.

      Usuń
  26. Aniu już nie długo,jeszcze troszeczkę i znów będzie pięknie:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Jadziu, liczę dni do tej wiosny pieknej i słonecznej:) Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  27. Anusiu jak miło popatrzeć na lawendę,o tak, można z niej robić same wspaniałości,które dobrze smakują i wyglądają,no i oczywiście pachną :)
    Moja lawenda do tej pory jakoś sobie radziła,choć gdy ją wsadzałam do ziemi, nie zastanawiałam się co do warunków jej egzystencji,po prostu zamarzyła mi się lawenda i ją mam :)
    Same wspaniałości wyczarowałaś z niej i do tego te nakrętki w decoupage,piękne.
    Zostawiam same ciepła myśli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lawenda wcale nie jest trudna roślina w uprawie. Musi mieć tylko sucho:) Zachęcam Małgosiu do takich robótek:) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  28. Ale fajny pomysł mogę zgapić. Mam dużo z zeszłego roku lawendy suchej i zastanawiam się co z tym zrobić. Dziękuję Aaniu pomysł doskonały. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę Zosiu. Wykorzystuj i rozkoszuj się zapachem:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  29. W tym roku na pewno wykorzystam Aniu Twój pomysł na lawendowe świece.a z czego knotek?
    Tez mam w ogrodzie kępkę tych ziół.
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Knotki kupuję w internetowym sklepie ze wszystkim do robienia świec.....:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  30. Ależ zapachowy jest Twój post Aniu...i ja lubię lawendę również dlatego, że przyciąga motyle i inne owady, które mogę fotografować.
    Podziwiam również Twą kreatywność i życzę sukcesów w wyzwaniach.

    Pozdrawiam .....

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne lawendowe fotki i tyle gości na lawendzie, no i lawendowe prezenty :) Aniu jesteś kreatywna i masz fajne pomysły na nie tuzinkowe prezenty :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Special, the butterflies, bees, and all working very hard on the lavenders. Beautiful images.

    OdpowiedzUsuń
  33. Aniu kochana cuda tworzysz. Piękne świeczki. Lawenda jest i moją ukochana roślinką. Zbieram kwiaty, ale o świeczkach nie pomyślałam, chociaż i u mnie znajdzie się sporo resztek swiec. Muszępomyśleć nad Twoją propozycją takich lampioników. Tylko skąd wziąć knoty? Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciepły, lawendowy post zimą. To mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  35. wspaniałe, lawendowe migawki! super byłoby tak poczuć zapach świeżej lawendy w ten chłodny zimowy czas ponury...

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie może u mnie zabraknąć oleju lawendowego,przywiozłam z Chorwacji zapas, u nas takiego nie ma.Kojarzy się z latem,słońcem,szczęściem. Świeczki piękne,ileż masz pomysłów Aniu, pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  37. Ach! przeniosłam się na chwilę do lata... pięknie... pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniałe zdjęcia!!! Też uwielbiam lawendę. Przepiękne świeczniki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  39. Cudnie lawendowy nastrój wprowadziłaś, świeczki są przecudne. Sam pomysł i wykonanie i taka dbałość o każdy szczegół. Przepiękne są :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Podziwiam Twoje zdjęcia przyrody, są takie naturalne i urocze! Świeczniki super pomysłowe! Pozdrawiam Aniu:))

    OdpowiedzUsuń
  41. To musi być cudowne miejsce! Świetne zdjęcia!

    Pozdrawiam
    Eva

    OdpowiedzUsuń
  42. Cudne fotografie, ach lato.. Świeczki są wspaniałe! :)
    któż nie lubi lawendy.. :) Ja w każdym razie uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Cudowne wspomnienie lata :) Śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja też lubię lawendę:) Pachnące świeczki bardzo fajne - lato zamkniete w słoiczku:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Fantastycznie tak sobie popatrzeć i powspominać lato, słoneczko i zapach lawendy. U nas zima na całego a u Ciebie, Aniu cudownie i nastrojowo. Pozdrawiam cieplutko :-)))

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam, przyszedłem zobaczyć wiadomości ...
    Uwielbiam zdjęcia, które podobały mi się w tym kolorze.
    Czy znasz nazwę tego niebieskiego kwiatu?
    Jest bardzo piękny ...
    Jak słodko motyl.
    Przepraszam za tłumaczenie ... Wiem, że nie jest zbyt dobry.
    Dzięki.
    janicce

    OdpowiedzUsuń
  47. Lewendę uwielbiam, posiadam ja w swoim ogrodzie.Swietny pomysł aby susz wykorzystać fo produkcji świeczek zapachowych. Boję się aby w tym roku te krzewinki nie ucierpiały podczas mroźny h,lutowych dni.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  48. wow what a fun post dear all these pictures look realy beautifull..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  49. Miło przypomnieć sobie lato jego kolory i zapachy .Twoje zdjęcia odzwierciedlają urok lawendy .Słoiczki to wspaniały pomysł i cudnie zatrzymane lato .Pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
  50. Zeszłoroczne lato było pełne lawendy, która u mnie wyjątkowo długo kwitła. Też ją przycinam, ale niektóre rośliny zakwitły później, więc była ciągłość kwitnienia aż do zimnych dni. Pamiętam Twoje lawendowe prezenty, które pokazywałaś. Świetny pomysł !!!
    Aniu, spieszę Ci donieść, że zakupiłam różę historyczną, którą mi kiedyś poleciłaś. Zaczynam więc różaną przygodę ! Uściski i pozdrowienia :))

    OdpowiedzUsuń
  51. Lato, lato gdzie ty jesteś? Ach już by się chciało tych barw i zapachów, mam dość tej szarości.

    OdpowiedzUsuń
  52. u mnie lawenda od suchego piaszczystego południa nie bardzo chce rosnąć, trochę lepiej tam gdzie ma więcej wilgoci więc na odwrót

    OdpowiedzUsuń
  53. Excellent article. I will be going through many of these issues as well..

    OdpowiedzUsuń
  54. Peculiar article, exactly what I needed.

    OdpowiedzUsuń
  55. Zaległości mam, niemniej nawet jeśli spóźniona, to serdecznie życzę Ci zdrowia, radości i wszystkiego co najlepsze każdego dnia w roku. :) Uścisków moc!

    OdpowiedzUsuń
  56. Incredible points. Outstanding arguments. Keep up the good spirit.

    OdpowiedzUsuń
  57. I am truly delighted to glance at this web site posts which consists of tons of valuable data, thanks for providing these data.

    OdpowiedzUsuń
  58. you're really a excellent webmaster. The website loading
    pace is incredible. It sort of feels that you are doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterpiece. you've done a great job on this subject!

    OdpowiedzUsuń
  59. Piękne zdjęcia, że aż zapachniało lawendą!
    Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  60. Witaj Aniu. Kurki urocze. Nic tak nie cieszy, jak własnoręcznie przygotowane dekorki na Święta. Nie mogę się doczekać kiedy choróbsko mnie zostawi i pozwoli normalnie cieszyć się z wiosny. Póki co Aniu kibicuję i życzę miłej zabawy w konkursach

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo podobają mi się zdjęcia:) a pomysł na świeczki jeszcze bardziej .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za pozostawienie śladu odwiedzin na moim blogu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Treść i zdjęcia umieszczone na blogu są moją własnością, jeżeli będzie inaczej to zaznaczę pochodzenie, a Ciebie proszę o uszanowanie mojej pracy, jeśli chcesz skopiować , to zapytaj mnie o pozwolenie. Dziękuję